White Lotus

---> Dari TELINGA jatuh ke HATI , itulah WANITA . mudah terpesOna dengan apa yang didengarinya . Akibatnya wanita sering TERTIPU antara pujian hakiki dan TIPU HELAH perangkap lelaki .
---> Dari MATA jatuh ke hati, itulah LELAKI mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap TERKELIRU antara indah hakiki dan palsu .

Oleh sebab itu, wanita perlu BERHATI-HATI dengan UCAPAN LIDAH yang didengarnya dan lelaki perlu MENJAGA PANDANGANNYA .


Wednesday 18 January 2012

Sahabatku Sampai Dunia Akhirat








Alhamdulillah....pada dingin pagi  ini,Allah masih beri saya bernafas dengan nikmat NYA yang tak dapat untuk saya ungkapkan dengan kata-kata..MAHA SUCI ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM yang memberikan nikmat ini untuk saya terus berdiri menghirup udara pagi di bumi penuh kecintaan saya ini...kalau nak tahu dekat mana boleh la saudara/saudara berkunjung ke bumi borneo ini & rasakan sendiri betapa indahnya suasana yang tidak akan anda dapat rasai dekat tempat lain tapi tanah rendah sekebun bunga tempat tumpahnya  darah saya itu, tak akan saya lupakan walaupun nun jauh di pantai timur...


Tiba-tiba saya tak dapat tidur pula,puas saya try untuk melelapkan mata tapi dek kerana terkilan & rasa bersalah terhadap seorang kawan, saya jadikan blog ini sebagai penghubung untuk menjadi pengganti diri saya bila saya tiada & tidak sempat untuk mengungkap kata maaf  kepadanya & berjumpa dengannya nanti...

Ketahuilah,saya mengangap kalian semua sebagai saudara sedarah sedaging saya sendiri  wahai teman,janganlah kamu meratapi walau saat ini,masa ini & keadaan ini saya tidak dapat hadir di atas segala undangan dari kalian semua..mungkin Allah lebih mengetahui segala yang tersirat.Kita sebagai manusia perlu terima...sebab itu saya lebih suka berdiam daripada membuat sebarang  janji kerana  keadaan akan menjadi lebih parah lagi kepada sebelah pihak....





saya tidak pernah melupai sahabat-sahabat saya walau di mana berada ketahuilah saya mahukan ukhwah ini sentiasa terjalin sehinggalah tiada lagi nafas & udara mengalir kedalam setiap ruang tubuhku hatta sampai ke alam seterusnya pun saya mohon kepada Allah agar kita semua akan dipertemukan lagi walau dalam apa jua cara sekalipun...Mohonlah kepadaNYA supaya segala hajat kita terlaksana & di permudahkanNYA.

Akhir kata,tidak ada kata yang dapat mengambarkan perasaan hati saya mengenali kalian semua.Hanya Allah sahaja yang dapat membalas segala jasa kalian semua semasa mengenali diri yang serba kekurangan ini dalam setiap perkongsian & kepercayaan yang di berikan kepada saya selama ini...semoga Barakah Allah sentiasa berada dengan kalian semua.saya mendoakan supaya kalian di berikan kesihatan jasad,di murahkan rezeki & dapat menjalankan tugas yang di amanahkan dengan lebih baik walau dalam apa jua keadaan....ketahuilah setiap ujian itu ada hikmah tersembunyi di sebaliknya yang akan kita perolehi nanti.Insyaallah..itulah yang di janjikan oleh Allah apabila kita sabar dalam menempuh segala ujian yang di berikan keatas kita :)

No comments:

Post a Comment