White Lotus

---> Dari TELINGA jatuh ke HATI , itulah WANITA . mudah terpesOna dengan apa yang didengarinya . Akibatnya wanita sering TERTIPU antara pujian hakiki dan TIPU HELAH perangkap lelaki .
---> Dari MATA jatuh ke hati, itulah LELAKI mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap TERKELIRU antara indah hakiki dan palsu .

Oleh sebab itu, wanita perlu BERHATI-HATI dengan UCAPAN LIDAH yang didengarnya dan lelaki perlu MENJAGA PANDANGANNYA .


Wednesday 11 January 2012

Ustaz Don Daniyal (Anak Asset ke Syurga atau Neraka?)

subhanallah...mengalir air mata aku setiap kali dengar ceramah ni...meresap terus melalui urat2 darah terus sampai ke jantung & terus mengingatkan family yang tinggal nun jauh dekat pantai timur,sebijik macam abah aku cara dia bercakap...boleh ke aku nak balas jasa abah gan ma gan buat macam ni nanti Ya ALLAH..mendalam betul sampai terpukul bagi sape2 yang dengar..kerana aku anak harapan dalam keluarga especially my father,menjurai air mata setiap kali dengar bait2 kata sebab aku masih lagi berjuang dekat tempat orang jauh nun dari family semata2 nak genggam segulung degree & pangkat yang jadi kayu ukur orang lain terhadap diri aku & family sebelum ni...ALLAHUAKBAR....YA ALLAH kau sihatkan tubuh badan ku supaya aku dapat membalas segala jasa2 kedua2 ibubapa ku sebelum mereka menghembuskan nafas yang terakhir di dunia ini..kau jadikan aku & semaikan aku dengan sifat2 mahmudah kedalam diri ku  supaya dapat aku berbakti kepada orang tua ku sementara mereka masih ada...

No comments:

Post a Comment