White Lotus

---> Dari TELINGA jatuh ke HATI , itulah WANITA . mudah terpesOna dengan apa yang didengarinya . Akibatnya wanita sering TERTIPU antara pujian hakiki dan TIPU HELAH perangkap lelaki .
---> Dari MATA jatuh ke hati, itulah LELAKI mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap TERKELIRU antara indah hakiki dan palsu .

Oleh sebab itu, wanita perlu BERHATI-HATI dengan UCAPAN LIDAH yang didengarnya dan lelaki perlu MENJAGA PANDANGANNYA .


Sunday 1 January 2012

hidup biar bererti biar pun di sia2kan..

mungkin tanpa kita sedar,byk perkara dlm hidup ini memerlukan pengorbanan daripada diri kita sdri untuk mcapai kpuasan org lain...kdg2 mua2 bt kita skt hati,tp plu kita thu mua2 adalah salah satu prosese sosialisasi setiap insan yang bgelar manusia utk mnuju kearah kematangan hidup.Hidup ini,kdg2 bgitu rumit& sulit utk kita pkir & jelaskn  sbb mcm2 perkara yang kita xketahui pd masa hdpn akn muncul tanpa kita sdari.kalau bckp psal jodoh plak,sejauh manapun yang kita rancang,smua2 xkn tjd jugak tanpa kehendak Allah. 

sekuat mana pun kita merancang,harus di ingat bahawa penentu ye bkn dr kita kita...laupn kita sblm ni telah di sia2 kn oleh sape2 la,ingat!!!mua2 bkn penentu kpd akhir ye sbuah khidupan kita,maybe dia bkn tbaik & xsesuai gan jiwa & kehidupan kita pd msa akn dtg..Isteri @ suami y baik akn mjd contoh kpd ank2 y bkl kuar nti setelah di akad..begitu juga dgn jdoh dr ILAHI,lelaki @ wanita y baik jodoh ye y baik juga & begitulah sbaliknya...semua sdh di tetapkn oleh Tuhan sejak Azali lg.xusah kita sakit2 kepala pkirkn jodoh y belum tiba @ telah di sia2kn oleh cinta sblm ini...RENCANA TUHAN tiada siapa dpt tandingi& xde sape tahu....

No comments:

Post a Comment